luni, 22 iunie 2009

Marea ...


E aici ... La fel ca ieri ... Ca maine ... Ca in fiecare zi ... E marea ...
Valurile ei spumegande se lovesc de stancile tari sparganduse in sute de molecule sarate ...
Mirosea sarat inca de cand am inceput sa simt nisipul fin sub talpi ... Inainte chiar sa-i vad intinsul infinit ...
La inceput credeam ca algele ma vor murdarii , ca nisipul ma va zgaria si scoicile ma vor intepa . Ca valurile ma vor ineca si soarele imi va arde pielea fina . Toate temerile mele s-au risipit insa intr-o singura clipa : cand am vazut-o ! Cand am privit nisipul stralucind in lumina razelor fierbiniti ale soarelui si cateva alge ce se implateau usor printre scoici de diferite forme si culori . Imi aduceau aminte intr-un fel ciudat , ce nu mi-l pot explica , de acel loc pe care eu il numesc " acasa "
Prima data am vazut-o prin niste ochi mici si calzi , de copil . Aveam doar doi ani si marea deja imi intrase in suflet . Mi-a atras atentia inca de la inceput mirosul sarat si contrastul puternic dintre culoarea marii si cea a nisipului . Imi placea sa privesc sclipirile de diamant ale soarelui pe oglinda marii . Ma intrebam de ce chipul meu nu se oglindeste in ea ... Am incercat-o prima data cu un deget . A fost suficient sa ma faca sa sar in valuri si sa alerg printre ele .
Apoi am crescut .
Vin la mare in fiecare an ... Marea e la fel . Ea e singura care nu se schimba niciodata .
Acum ... imi place sa vin seara pe plaja . Mi se pare fascinant felul in care vorbeste marea . Imi place sa iau scoici mici in mana si sa le arunc in valuri . Sa ma tai din gresala cu ele in palma si sa ma apropii de mare sa-mi curat ranile ...
Imi place sa privesc cerul si luna , sa ma intind in nisip si sa numar stelele ...
Cand sunt pe plaja imi place sa spun "NU!" , sa raspund cu "NU!" la orice intrebare :
"Ti-e frig ? '
"NU!"
"Vrei acasa ? "
"NU!"
" Plecam ? "
"NU! "
" E rece apa ? "
"NU!"
Marea e singurul loc unde pot sa spun cat de tare vreau : "NU!" . Nu , nu , nu !
Si-mi place asta ... :)



P.S : 1 luna jumate si vad mareaaa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu